شماره تماس : 09170163430

افزایش رتبه سایت در گوگل

افزایش رتبه سایت در گوگل

با توجه به این که گوگل، مهم‌ترین موتور جستجو در ایران و دیگر نقاط دنیا است، این بخش با تکیه بر تاکتیک‌های افزایش رتبه سایت در گوگل ارائه شده‌است. اما این روش‌ها در موتورهای جستجوی یاهو و بینگ نیز باعث افزایش رتبه خواهند شد. گوگل اعلام کرده‌است که در سال 2018 بیشترین تمرکز گوگل بر روی هم خوانی هر چه بیشتر واژه‌های جستجو شده و محتوا خواهد بود. به این ترتیب برای افزایش رتبه سایت در گوگل تحقیق کلمات کلیدی و اطمینان از واژه‌هایی که مخاطب جستجو می‌کند اهمیت بالایی دارد.
از طرف دیگر الگوریتم رنک برین Rank Brain گوگل توجه زیادی به رفتار مخاطب دارد. گوگل به‌خوبی می‌داند که درصدی از کاربران ممکن است چندین لینک را در تب‌های مختلف باز کنند و سپس به سراغ تک تک آنها بروند. بنابراین صرف باز شدن یک لینک و باز ماندن آن در یک تب جدا گانه بدون دریافت فکوس ملاک جذابیت محتوا برای گوگل نخواهد بود. محتوای جذاب باید کاربر را به تعامل با سایت وادار کند. کاربر باید مطالب صفحه شما را خوانده و به سراغ مطالب مرتبط برود.

بالا بردن رتبه سایت در گوگل چگونه انجام می شود؟

هنگامی که یک سایت جدید را ایجاد می کنید، خواهید دید که برخی صفحات سایت به سختی در گوگل رتبه دریافت می‌کنند. برخی دیگر به محض ایجاد در صفحه اول نتایج جستجو ظاهر می‌شوند. برخی دیگر رتبه‌های بسیار متغییری دارند و برخی بدون هیچ دلیل به صورت متناوب از نتایج جستجو حذف و دوباره ظاهر می‌شوند. همه اینها نشان می‌دهد که بالا بردن رتبه سایت روز به روز سخت‌تر می شود. الگوریتم های گوگل روز به روز پیچیده تر شده و سایت ها روز به روز با تکنیک های سئو بیشتر آشنا می شوند و رقابت را سخت تر خواهند کرد.

موارد مهم و تاثیرگذار در بهبود رتبه سایت

1-    عنوان سایت

حتی اگر نخواهیم سئو و گوگل را در نظر بگیریم، عنوان سایت شما هویت آنلاین شما است بنابراین باید در انتخاب آن دقت کنید. عنوان سایت باید با محتوای مطالب شما همخوانی داشته باشد. بهتراست که کلمه کلیدی اصلی خود را در عنوان سایت خود به کار ببرید.
سوال: اگر نام سایت شما یک برند باشد. چگونه باید عنوان سایت خود را انتخاب کنید. مثلا برند لیندا Lynda که یک وب سایت آموزشی است. امکان رعایت هیچکدام از موارد گفته شده بالا در عنوان سایت خود را نداشته است. عنوان این سایت فقط و فقط می تواند یک کلمه باشد و آن کلمه هم Lynda است در این صورت چگونه باید از عنوان سایت خود برای مشخص کردن موضوع سایت که یک وب سایت آموزشی است استفاده شود. پاسخ ساده است برای حل این مشکل متا توضیحات به صفحات وب اضافه شده است.

2-    متا توضیحات

در این بخش شما می توانید با خیالی آسوده درباره موضوع سایت خود توضیحاتی ارائه بدهید. این توضیحات باید کوتاه باشد و نهایتاً در یک یا دو پاراگراف کوتاه نوشته شوند. متا توضیحات سایت باید به نحوی نگاشته شود که مخاطبان سایت را به کلیک روی لینک سایت جذب کند. متا توضیحات در کمپین های شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرد و در ضمن گوگل ممکن است که این متن را در صفحه نتایج جستجو به نمایش بگذارد. بنابراین سعی کنید که با متن خود کاربر را به خواندن محتوای صفحه ترغیب کنید.

3-    عنوان صفحه

سر تیترهای یک صفحه توسط تگهای  H1-H6 مشخص می شود. تگ H1 معمولاً عنوان صفحه است. در Html5 گوگل در صورتی که تگ H1 در داخل تگهای Aside، Article، section نباشد آن را عنوان صفحه در نظر می گیرد. در غیر این صورت این تگ عنوان اصلی همان بخش در نظر گرفته می شود. بنابراین هنگام طراحی سایت با Html5 به این موضوع دقت کنید. می توانید از تگ div بعنوان کانتینر عنوان اصلی صفحه استفاده کنید.
گوگل باید مطمئن شود که ما قصد فریب کاربران را نداریم بنابراین سعی می کند با خواندن محتوای ما مطمئن شود که محتوای ما با کلمه کلیدی اصلی صفحه در ارتباط است. گوگل بعد از خواندن توضیحات سایت به سراغ سرتیترهای سایت می رود و به ترتیب اهمیت، آنها را مورد بررسی قرار می دهد. بنابراین ارتباط بین عنوان صفحه و کلمه کلیدی اصلی یک ضرورت است. اما می توان عنوان صفحه را برای گوگل بهینه سازی هم کرد تا بتوان رتبه بهتری در گوگل بدست آورد. برای این کار می توان کلمه کلیدی صفحه را در عنوان صفحه استفاده کرد. با توجه به اینکه عنوان سایت ممکن است نام برند شما باشد، که هیچ ارتباطی با محتوای سایت شما ندارد عنوان صفحات می تواند به گوگل برای درک محتوای سایت کمک کند. مثال در سایت Lynda که یک سایت آموزشی است عنوان صفحه ای که در ارتباط به آموزش فتوشاپ است را "آموزش روتوش حرفه ای با فتوشاپ" قرار داده که به وضوح محتوای صفحه را به اطلاع گوگل می رساند.

4-    سر تیترها

تگ های h2-h4 بیش از تگ های دیگر برای تولید سرتیترها در سایت به کار می روند. اهمیت به کارگیری سرتیترها در این است که گوگل نه تنها برای درک محتوای سایت بلکه برای درک ساختار صفحه به آنها مراجعه می کند. بنابراین هنگام استفاده از آنها ساختار سایت را در نظر داشته باشید. مثال: صفحه ای با عنوان روتوش حرفه ای فتوشاپ داریم که در آن این موضوعات آموزش داده شده است. روتوش صورت، روتوش لباس، روتوش پس زمینه، این عناوین در سایت با تگ h2 درج  می شوند. حالا عنوان "روتوش صورت" خود دارای یک سری زیر عنوان به نامهای "روتوش لکهای صورت، رنگی کردن چشم، تغییر رنگ لبها و..." این عنواین با تگ H3 در سایت قرار خواهند گرفت و اگر این عناوین هم زیر عنوانی داشته باشند. مثالا "روتوش لک صورت" زیر عنوانی به نام "تفاوت ابزار Healing و Spot Healing در روتوش صورت" داشته باشد این زیر عنوان با تگ H4 درج خواهد شد. به این ترتیب گوگل می توانند متوجه شود که ارتباط این عناوین باهم به چه صورت است.

5-   بهینه سازی ساختار URL 

تعداد سایتهایی که URL های بهینه شده ندارد به قدری است که گوگل اهمیت بهینه سازی URL را کاهش داده است. تا سایتهایی که محتوایی مناسب برای کاربران دارند ولی URL بهینه شده ای برای مخاطبان خود ندارند بتوانند در رتبه های خود بمانند. اما این نکته برای شما می تواند کلید برنده شدن در رقابت سئو باشد. به این معنی که اگر سایت شما از نظر کیفیت محتوا با سایت رقیب برابر باشد. بهینه بودن URL به معنی بردن شما از رقیب خواهد بود. اما بهینه سازی URL چگونه انجام می شود.
اول : از به کاربردن عبارتهای بی معنی در URL اجتناب کنید. مثال عبارت P1010
دوم : اگر نرم افزار مدیریت محتوا برای شما URL را ایجاد می کند از شرکت طراحی سایت بخواهید که این کار را در کادری قابل روئیت و ویرایش برای شما انجام دهد. که بتوانید در صورت مشاهده مشکل آن را ویرایش کنید.
سوم: از کلمه کلیدی در URL صفحات استفاده کنید.
چهارم: برای یک صفحه چند آدرس مختلف نداشته باشید. مثال :
/article/nokia-move-to-android.aspx
/news/nokia-move-to-android.aspx

6-     نقشه سایت و فایل Robots.txt

گوگل برای یافتن صفحات تازه ایجاد شده و صفحات ویرایش شده به نقشه سایت نیاز دارد.
فایل Robots.txt برای جلوگیری از ایندکس شدن صفحاتی که برای کاربران گوگل جذاب نیستند ضروری است.
این دو اهمیت خود را تا لحظه ای که سئو سایت دچار مشکلات عدیده نشده باشد نشان نمی دهند. افراد زیادی به ما مراجعه کرده اند که خود سایتشان را ایجاد و سئو کرده و قادر به درک مشکلات سئو سایت خود نبودند و بعد از بررسی مشخص شد که عدم دقت در ایجاد فایلهای نقشه سایت و Robots.txt توسط آنها، باعث شده که صدمات زیادی به سئو سایت خود وارد کنند.